مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 اسفند 1396 ساعت 15:102018-03-17اقتصادي

برنج تراریخته هنوز مجوز نگرفته است


مشاور فناوری و بیوتکنولوژی سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه برنج تراریخته هنوز مجوز نگرفته است،گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته برنج تراریخته هیچ خطری برای گیاهان، - جانوران و انسان ندارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نیره خوش خلق سیما در نشست خبری رییس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: آیین نامه ای در سازمان حفاظت محیط زیست برای واردات، صادرات و رهاسازی محصولات تراریخته تدوین شده بود که این آیین نامه مورد اعتراض همه دستگاه های ذیصلاح از جمله وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت، سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت علوم قرار گرفت.

وی ادامه داد: این آیین نامه فراتر از وظایف سازمان حفاظت محیط زیست و در کار دستگاه های دیگر دخالت کرده بود بنابراین کمیته بی طرف برای بررسی و رفع اشکالات این آیین نامه تشکیل شد و در حال حاضر ضمن رفع این اشکالات و دخالت ها آیین نامه جدید در حال نهایی شدن است.

مشاور فناوری و بیوتکنولوژی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: این کمیته پنج آیین نامه در مورد نحوه ارائه مجوز تولید و واردات تدوین کرده است.

یکی از موضوعات قابل تامل در این حوزه آن است که از سال 86 ذرت تراریخته وارد کشور می شود.

تا سال 93 کسی به این موضوع کاری نداشت اما زمانی که در سال 93 صحبت از تولید گیاهان تراریخته مطرح شد نسبت به محصولات تراریخته حساسیت های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنج تراریخته هنوز مجوز نگرفته است

برنج تراریخته هنوز مجوز نگرفته است