مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 اسفند 1396 ساعت 14:052018-03-17بين الملل

مردم اسلواکی انتخابات زودهنگام را خواستارند


در حالی که استعفای نخست وزیر اسلواکی هم نتوانسته خشم مردم را بابت قتل یک روزنامه نگار تحقیقی فرونشاند، ده ها هزار معترض با برگزاری تظاهرات سراسری خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ماه گذشته جسد یان کوچیاک 27 ساله و نامزدش که به ضرب گلوله کشته شده بودند، در خانه پیدا شد.

قتل این روزنامه نگار تحقیقی موجی از خشم مردم را که از ناکامی دولت در مقابله با فساد و پارتی بازی آن هم 14 سال پس از پیوستن اسلواکی به اتحادیه اروپا ناراضی بودند، برانگیخت.

معترضان در سومین روز از اعتراضات پیاپی، در حدود 35 شهر دست به تظاهرات زده و با تکان دادن بنرهایی از جمله "دولت کارآمد نیست" و "فیکو بس است" اعتراضشان را اعلام کردند.

کارولینا فارسکا، یکی از سازمان دهندگان اعتراضات در جمع حدود 50 هزار نفر از معترضان در براتیسلاو، پایتخت اسلواکی گفت: رهبران ائتلافی به هر قیمتی به قدرت چسبیده اند و حاضرند تمام رسوایی های فساد را لاپوشانی کنند.

مرگ کوچیاک که درباره اتهامات جعل علیه تاجرانی با ارتباطات سیاسی تحقیق می کرد، بزرگترین اعتراضات اسلواکی از زمان سقوط کمونیسم در 1989 را رقم زد.

رابرت فیکو پنج شنبه از مقام نخست وزیر اسلواکی کناره گیری کرد و قدرت را به معاونش واگذار کرد تا دولت به کارش ادامه دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردم اسلواکی انتخابات زودهنگام را خواستارند

مردم اسلواکی انتخابات زودهنگام را خواستارند