مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 اسفند 1396 ساعت 13:552018-03-17اقتصادي

بحرانی که دست به دست می چرخد!


دریای بحران آب چندسالی است که متلاطم شده و در این مدت، دولت روحانی کلید حل این مساله را به دست دو وزیر سپرده بود؛ اما همچنان چالش های موجود در این صنعت، - باوجود اقدامات انجام شده بسیار گسترده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در سال 1396 ماموریت سرو سامان دادن به مساله آب شش ماه در دست حمید چیت چیان بود، اما او تا پایان این ماموریت با دولت روحانی همراه نبود و در دولت دوازدهم رضا اردکانیان سکاندار این امر مهم شد.

طی دوران وزارت چیت چیان اقدامات متعددی در این حوزه رخ نمایی کرد که می توان به آب رسانی روستایی اشاره کر"د و به طور کلی باید گفت که وزارت نیرو در دولت یازدهم برای نخستین بار به مقوله ساماندهی آبرسانی روستایی ورود جدی کرد و با پیگیری از هیئت دولت و مجلس موفق شد در تدوین بودجه های سنواتی کشور، برای سال 93 ردیف اختصاصی آب روستایی در بودجه بگنجاند.

این رویه با تخصیص 500 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای توسعه آبرسانی روستایی در سال 94 تسریع شد و نتیجه آن، آبرسانی به 5200 روستایی بود که تا پیش از این، آب شرب را به صورت تانکری و با محدودیت بسیار دریافت می کردند.

در سال 96 نیز شاهد تخصیص بودجه 1100 میلیارد تومانی برای آبرسانی روستایی در بودجه سالانه کشور و تأیید تخصیص 300 میلیون دلار دیگر از صندوق توسعه ملی بدین منظور بودیم و آبرسانی به 1600 روس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بحرانی که دست به دست می چرخد!

بحرانی که دست به دست می چرخد!