مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 اسفند 1396 ساعت 09:402018-03-17اقتصادي

رد پای کمرنگ گردشگری مذهبی در مازندران


در حال حاضر گردشگری مذهبی یا همان گردشگری اسلامی مورد توجه کشورهای اسلامی قرار گرفته تا به نوعی با این رویکرد بتوانند وابستگی به درآمدهای نفتی خود را کاهش دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کشورهای در حال توسعه مثل ایران، اگرچه دارای ذخایر عظیم نفتی و گازی هستند، اما این ذخایر روزی به اتمام می رسد و باید راه جایگزین وابستگی به درآمدهای نفتی و گازی را هر چه سریع تر در برنامه های کلان خود قرار دهند.

در حال حاضر سیاست های کلان کشور، نگاه ویژه به اقتصاد مقاومتی با رویکرد تکیه به ظرفیت های داخلی و عدم وابستگی به نفت بوده اما سوال اینجاست در این راستا برای تکیه به اقتصاد داخلی چه برنامه های کاربردی تدوین و اجرایی شده است؟ کشور ایران به لحاظ اسلامی بودن، می تواند مقصد خوبی برای حضور گردشگران خارجی علاقه مند به فرهنگ مذهبی شیعه باشد و در این راستا، نگاه ویژه به این صنعت می تواند درآمدهای ارزی خوبی برای کشور به همراه داشته باشد.

استان مازندران نیز به لحاظ موقعیت خاص جغرافیایی و استراتژیکی علاوه بر آن که از موهبت های دریا و جنگل برخوردار است، در حوزه گردشگری مذهبی نیز دارای جایگاه خوبی بوده اما در این حوزه به نظر می رسد آنچنان که باید، مورد توجه قرار نگرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رد پای کمرنگ گردشگری مذهبی در مازندران

رد پای کمرنگ گردشگری مذهبی در مازندران