مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 اسفند 1396 ساعت 09:202018-03-17سياسي

بیش از 16 هزار نوزاد در خراسان جنوبی تحت پوشش برنامه غربالگری شنوایی


در11 ماهه سال جاری 16هزار و 383 نوزاد، در بدو تولد، تحت پوشش برنامه غربالگری، تشخیص و مداخله زود هنگام شنوایی نوزادان قرار گرفتند.

- مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: در11 ماهه سال جاری 16هزار و 383 نوزاد، در بدو تولد، تحت پوشش برنامه غربالگری، تشخیص و مداخله زود هنگام شنوایی نوزادان قرار گرفتند.

علی عرب نژاد در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: از این تعداد، 66 کودک به مرحله تشخیص و مداخله راه یافتند که در نهایت، 54 کودک مورد مداخلات طبی قرار گرفتند و 12 کودک، دچار کم شنوایی، متوسط تا عمیق، شناسایی و تحت مداخلات توانبخشی قرار گرفته و سمعک دریافت کردند .

وی با بیان این که هم اکنون خراسان جنوبی، دارای 17دستگاه غربالگر شنوایی مجهز و پیشرفته است، افزود: همچنین 21 پایگاه دائمی غربالگری شنوایی دراستان، در حال ارائه خدمت به همشهریان عزیز هستند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: درحال حاضر 15 مجری غربالگر آموزش دیده، 13 مسئول پیگیری، شش نفر از شنوایی شناسان استان و شماری از متخصصین ENT ( گوش و حلق و بینی) و اطفال در استان در این برنامه همکاری دارند.

عرب نژاد با بیان این که غربالگری شنوایی نوزادان و شیرخوران اساسی ترین راهکار پیشگیری در معلولیت ناشنوایی است، تصریح کرد: اختلالات شنوایی به عنوان شایع ترین معلولیت مادرزادی در بدو ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 16 هزار نوزاد در خراسان جنوبی تحت پوشش برنامه غربالگری شنوایی

بیش از 16 هزار نوزاد در خراسان جنوبی تحت پوشش برنامه غربالگری شنوایی