مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 اسفند 1396 ساعت 08:012018-03-17سياسي

حسین رویوران آمریکا و تهدید امنیتی برای محیط بین المللی


عزل رکس تیلرسون وزیر امورخارجه امریکا و تعیین مایک پمپئو رییس سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) بجای وی، تیم ترامپ در امریکا را بسمت بنیادگرایی بیشتر سوق خواهد داد.

- این تغییر در دستگاه دیپلماسی امریکا از زوایای مختلف قابل تامل است عزل رکس تیلرسون وزیر امورخارجه امریکا و تعیین مایک پمپئو رییس سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) بجای وی، تیم ترامپ در امریکا را بسمت بنیادگرایی بیشتر سوق خواهد داد.

این تغییر در دستگاه دیپلماسی امریکا از زوایای مختلف قابل تامل است: 1- دولت دونالد ترامپ طی یکسالی که به قدرت رسیده است، مهمترین ویژگی اش نسبت به دولت های گذشته امریکا ناپایداری حاکم بر این تیم است.

تاکنون مشاور امنیت ملی، وزیر دادگستری، مشاوران ویژه و دیگر مسئولین امنیتی و اخیرا نیز وزیر امور خارجه مشمول تغییر شده اند.

این موضوع نشان می دهد که تصمیمات در این دولت عمدتا فردی است و حزب جمهوری امریکا که ترامپ به نام آن در قدرت حضور دارد، چندان نقشی در اداره امور ندارد.

2- گفته می شود تیلرسون نماینده عقلانیت در دولت کنونی امریکا بوده است و دیگر اعضاء دولت در واقع پا به رکاب، تابع و مجری دیدگاه های افراطی و احساسی ترامپ هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حسین رویوران آمریکا و تهدید امنیتی برای محیط بین المللی

حسین رویوران آمریکا و تهدید امنیتی برای محیط بین المللی