مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 25 اسفند 1396 ساعت 11:562018-03-16دانش

حذف کنکور امکان پذیر نیست؛ اختیارات را به دانشگاه ها بدهید


اگر بخواهیم ملاکی نظیر کنکور را به صورت کلی کنار بگذاریم، مقدور نیست، ولی ساماندهی نحوه برگزاری این آزمون و دادن اختیارات به دانشگاه ها می‎تواند در این زمینه مطلوب باشد.

- حذف کنکور امکان پذیر نیست؛ اختیارات را به دانشگاه ها بدهید " رییس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: اگر بخواهیم ملاکی نظیر کنکور را به صورت کلی کنار بگذاریم، مقدور نیست، ولی ساماندهی نحوه برگزاری این آزمون و دادن اختیارات به دانشگاه ها می‎تواند در این زمینه مطلوب باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دکتر محمد کافی اظهار کرد: بسیاری از کشورهای دنیا هستند که به شکل ما کنکور سراسری ندارند، ولی دانشگاه های آن ها برای خود یکسری ملاک هایی دارند که معیار انتخاب دانشجویان است؛ معمولا این ملاک ها معدل دوره تحصیلات متوسطه است، لذا در امتحانات سراسری مراقبت ویژه انجام می شود تا حق داوطلبی ضایع نشود.

وی ادامه داد: دربعضی از کشورها یک امتحان عمومی برگزار می شود که دانش عمومی و دانش کلی هر داوطلب ملاک قرار می گیرد و نتیجه آن آزمون در هر جا قابل ارائه است؛ در اکثر کشورها نظام آموزشی بر مبنای نظام آمریکایی و یا انگلیسی است که بر اساس آن امتحانات دوره دبیرستان بسیار دقیق و با مراقبت انجام می گیرد و دانشگاه ها اعلام می کنند که تا چه رتبه ای از دبیرستان ها پذیرش م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف کنکور امکان پذیر نیست؛ اختیارات را به دانشگاه ها بدهید

حذف کنکور امکان پذیر نیست؛ اختیارات را به دانشگاه ها بدهید