مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 25 اسفند 1396 ساعت 09:562018-03-16پزشكي

متخصص قلب و عروق مطرح کرد عوامل ایجاد و پیش گیری از سکته قلبی


استرس ها علاوه بر افرادی که از قبل مستعد سکته قلبی بوده اند بر افرادی که زمینه این بیماری را نداشتند نیز سکته قلبی و حتی مرگ ناگهانی ایجاد می کند.

- مرتضی آبدار اصفهانی متخصص قلب و عروق در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان "، استرس های روحی و روانی را زمینه ساز بروز سکته قلبی دانست و گفت: فردی که به سکته قلبی مبتلا می شود، عروق کرونر آن (عروقی که خون را به قلب می رساند)، از ماه ها یا سال ها قبل تنگ شده است و روی آن لخته خون تشکیل خواهد شد.

وی ادامه داد: در ایجاد این لخته خون عواملی نظیر استرس، فشارهای عصبی، سرما، بی خوابی، سیگار و قلیان مؤثر هستند که درصد ایجاد آن را بالا می برند.

استادتمام دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار داشت: در مواقعی که افراد مستعد سکته قلبی به استرس دچار می شوند، تنگی موجود از قبل در اثر آزاد شدن آدرنالین و نوآدرنالین در خون باعث شکاف رگ و تجمع لخته و در نتیجه انسداد کامل رگ خواهد شد؛ همچنین عضله زیر رگ مسدود شده، می میرد که به آن آنفارکتوس قلبی می گویند.

متخصص قلب و عروق بیان داشت: استرس های قلبی حتی در مواردی که رگ قلب تنگ نباشد، ممکن است با اسپاسم جداره عروقی رگ مورد نظر را سفت و مسیر جریان خون را قطع کند که در این صورت فرد به سکته قلبی دچار خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

متخصص قلب و عروق مطرح کرد عوامل ایجاد و پیش گیری از سکته قلبی

متخصص قلب و عروق مطرح کرد عوامل ایجاد و پیش گیری از سکته قلبی