مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 اسفند 1396 ساعت 16:462018-03-14دانش

احوال مهندسان کشور خوب نیست!


ایران از کشور هایی است که به نسبت جمعیت خود بیشترین مهندس را در جهان تولید می کند و این سرمایه را به بدترین شکل ممکن می سوزاند و هر روز مشکلات صنعتی اش بیشتر می شود! - گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، امیرحسن نواب؛* این روز ها اصلی ترین دل مشغولی دانشجویان مهندسی مسئله اشتغال است.

برخی برای خود صورت مسئله را پاک می کنند و دچار روزمرگی تحصیل می شوند و برخی هم با تلاش روز افزون در صددند تا به گونه ای این مسئله زندگی خود را حل کنند؛ اما این مسئله چند جواب محتمل بیشتر ندارد.

استخدام شدن، کارآفرینی و ادامه تحصیل جهت به تأخیر انداختن مواجهه با واقعیت.

باعث تأسف است که بسیاری از دانشجویان برای استخدام معتقد به بند پ هستند که اغلب مشمول آن نمی شوند؛ البته این تأسف برای دانشجویان نیست، چون این ذهنیت مبتنی بر یک واقعیتی است که بحران اشتغال امروز ما در امتزاج با بحران فرهنگی عدم شایسته سالاری یا به عبارت دیگر آشناسالاری تبدیل به واقعیتی می شود که ابتدا دانشجویان و سپس کل مردم از آن رنج می برند.

لازم به ذکر است، روزگاری بر دانشگاه های مهندسی گذشته است که مرتباً آگهی های استخدام از نهاد های مختلف در دانشگاه دیده می شدند و دانشجویان هم با دیدن آن ها امیدوار به آینده، حرکت علمی کشور را ادامه می دادند؛ اما امروز ناامیدی و بی نشاطی حاصل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احوال مهندسان کشور خوب نیست!

احوال مهندسان کشور خوب نیست!