مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 اسفند 1396 ساعت 14:062018-03-14سياسي

عضو شورای عالی نظام پرستاری مطرح کرد نگرانی برای تنبیه در گزارش خطاهای پزشکی


عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور، گفت: هیچ اطمینان و تضمینی برای گزارش دهی همگانی خطاهای پزشکی بدون ترس از سرزنش و تنبیه وجود ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بهداشت و درمان "؛ کامران سیفی پور عضو شورای عالی نظام پرستاری، با اشاره به این که به موجب قانون مجازات اسلامی هیچ تفاوتی میان افراد در مجازات وجود ندارد، گفت: به طور کلی عموم مردم در مقابل قانون برابرند، اما در مورد مصونیت های سیاسی مسئولین، مدیران ارشد و نمایندگان، استثناهایی وجود دارد.

وی با بیان این که به موجب دستورالعمل اعتبار بخشی ،ایمنی بیمار و گزارش دهی خطا نیز هیچ عاملی از جمله مجازات نباید موجب ترس کارکنان از گزارش دهی خطاهای پزشکی باشد، افزود: در آیین نامه های ارسالی به عنوان " گزارش دهی همگانی خطاهای پزشکی بدون ترس از سرزنش و تنبیه " خطاب می گردد امکان پذیر نیست.

سیفی پور خاطر نشان کرد: خطای پزشکی حاصل تسامح، تساهل، تصیر و قصور، انجام فعل یا ترک فعل کلیه عوامل دخیل در بهداشت و درمان ازجمله فرآیندهای مدیریتی، تجهیزات مورد استفاده، تاسیسات و.

وجود دارند، اما مهم ترین عامل خطاهای پزشکی ، عوامل انسانی است.

عضو شورای عالی نظام پرستاری خاطر نشان کرد: بین قانون و دستورالعمل والبته حاکمیت قانون بر آیین نامه ها و دستور العمل ها تضادی آشکار وجود دارد که خود موجب ع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عضو شورای عالی نظام پرستاری مطرح کرد نگرانی برای تنبیه در گزارش خطاهای پزشکی

عضو شورای عالی نظام پرستاری مطرح کرد نگرانی برای تنبیه در گزارش خطاهای پزشکی