مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 اسفند 1396 ساعت 13:102018-03-13پزشكي

چشم ها آسیب پذیرترین عضو در چهارشنبه سوری


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان این که در سال گذشته 74 درصد از آسیب دیدگی ها مربوط به چشم، دست و پاها بوده است، گفت: بیش از 30 درصد از آسیب دیدگان سال گذشته رهگذرانی بودند که هیچ نقشی در استفاده از مواد محترقه نداشتند .

- هومن قصری در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در شب آخرین چهارشنبه سال گذشته 86 نفر در استان کردستان مصدوم شدند که از این تعداد بیشترین آسیب ها به ترتیب مربوط به چشم ها، دست ها و پاها بوده است .

وی با بیان اینکه عمده حوادث ناشی از چهارشنبه سوری، سوختگی های پلک، مژه ها و شدیدترین آنها پارگی نواحی مختلف چشم، آسیب های شبکیه و نابینایی در اثر برخورد ترکش موارد محترقه است، بیان کرد: متاسفانه در سال گذشته یک مورد اعزام به تهران جهت تخلیه چشم انجام شد و در نهایت نیز مصدوم بینایی را از دست داد .

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه مصدومان تنها سازندگان و استفاده کنندگان از مواد محترقه خطرناک نیستند، عنوان کرد: بر اساس آمار سالیان گذشته 30 تا 70 درصد مصدومان ممکن است از رهگذرانی باشند که هیچ نقشی در آتش بازی ها نداشته اند و تنها به عنوان بیننده در محل هایی پرخطر حضور یافته اند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چشم ها آسیب پذیرترین عضو در چهارشنبه سوری

چشم ها آسیب پذیرترین عضو در چهارشنبه سوری