مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 اسفند 1396 ساعت 11:002018-03-13سياسي

آغاز مراقبت های تسکینی در بیش از 15 مرکز درمان سرطان از تیر ماه 97


رییس اداره پیشگیری از سرطان وزارت بهداشت با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته، خدمات حمایتی و تسکینی سرطان در نظام شبکه بهداشت و درمان ادغام شده است، - گفت: مراقبت در خانه، امکان مشارکت بیشتر خانواده را در پی خواهد داشت و لذا می توان بیماران بیشتری را تحت پوشش قرار داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر علی قنبری مطلق در خصوص اقدامات حوزه طب حمایتی و تسکینی گفت: یکی از چهار جزء اصلی کنترل سرطان، مراقبت های حمایتی و تسکینی است و باید در این حوزه گام های بیشتری برداشته شود.

وی گام اول را در راستای حمایت های تسکینی از بیمار، فراهم آوری امکانات و زیرساخت های لازم برای این برنامه قلمداد کرد و گفت: در مرحله بعد تامین نیروی انسانی توانمند در ابعاد مختلف ارائه خدمت باید مد نظر قرار گیرد و در نهایت خدمت را با یک دستورالعمل و استاندارد مشخص ارائه دهیم.

مطلق با اشاره به این که در حال حاضر شرایطی فراهم شده که بتوانیم بهتر از گذشته بر روی موضوع مهم مراقبت های حمایتی و تسکینی کار کنیم، در خصوص ابعاد مختلف طب تسکینی خاطرنشان کرد: ابعاد حمایتی و تسکینی سرطان همان ابعاد سلامت یعنی چهار جنبه سلامت جسمی، معنوی و اجتماعی است، چنانچه مراقبت های حمایتی و تسکینی سرطان ارائه شود علاوه بر بهبود کیفیت زندگی بیماران، شاهد بهبود شرایط درمان های علاج بخش و در نتی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز مراقبت های تسکینی در بیش از 15 مرکز درمان سرطان از تیر ماه 97

آغاز مراقبت های تسکینی در بیش از 15 مرکز درمان سرطان از تیر ماه 97