مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 اسفند 1396 ساعت 12:252018-03-12بين الملل

میانجی گری فرانسه برای قانع کردن اپوزیسیون سودان به مذاکره


سفارت فرانسه در خارطوم از اقدامات پاریس برای قانع کردن طرف های مخالف سودان جهت حضور بر سر میز مذاکرات صلح خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه ای الحیاه، امانوئل بلتمن، سفیر فرانسه در خارطوم اظهار کرد: پاریس مایل است با جامعه بین الملل، کشورهای منطقه و اتحادیه آفریقا برای حل بحران بر طبق نقشه راه اتحادیه آفریقا برای برقراری صلح در سودان همکاری کند.

این بیانات سفیر فرانسه قبل از نشست ائتلاف اپوزیسیون سودان موسوم به "ندای سودان" که قرار است سیزدهم و شانزدهم مارس کنونی (22 و 25 اسفند) در پاریس برگزار شود و همچنین بعد از دیدار وی با افراد صاحب نفوذ در دولت سودان از جمله بکری حسنی صالح، نخست وزیر این کشور ایراد شد.

سفیر فرانسه گفت: فرانسه بسیار تمایل دارد که گروه های مخالف سودان به منظور ایجاد صلح در مذاکرات مشارکتی فعال داشته باشند.

از سوی دیگر یک کلیپ ویدئویی به طور گسترده ای پخش شده که در این ویدئو نیروهای دولتی در حال ضرب و شتم ده ها مرد در یکی از روستاهای دارفور بودند تا این افراد به داشتن انبارهای اسلحه اعتراف کنند.

این ویدئو ناراحتی شدید فعالان و مدافعان حقوق بشر را به همراه داشت و همچنین باعث افزایش درخواست ها از مقامات دولتی مبنی بر تشکیل یک کمیته تحقیق در این حادثه شرم آور شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میانجی گری فرانسه برای قانع کردن اپوزیسیون سودان به مذاکره

میانجی گری فرانسه برای قانع کردن اپوزیسیون سودان به مذاکره