مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 17 اسفند 1396 ساعت 15:302018-03-08سياسي

آنها که دوست ندارند مکرون به تهران بیاید


سنگ اندازی بر سر سفر رییس جمهوری فرانسه به تهران یادآور اتفاقاتی است که سفر رییس جمهوری اسبق این کشور به ایران را منتفی کرد.

همان نکته ای که دکتر ولایتی در مناظره سال 92 سربسته به آن اشاره کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهرداد خدیر در عصر ایران نوشت: سفر وزیر امور خارجه فرانسه به تهران به کام اصولگرایان مخالف برجام خوش ننشسته و بیشتر به این خاطر که مقدمه سفر امانوئل مکرون باشد و هر روز مطلبی منتشر می کنند تا یک وقت خدای ناکرده زبان مان لال رییس جمهوری فرانسه یک وقت پا نشود بیاید تهران.

آن هم پس از 46 سال.

اوایل دهه 50 خورشیدی ژرژ پمپیدو، رییس جمهوری فرانسه که در عین سیاستمداری به عنوان چهره ای فرهنگی هم شهرت داشت، دعوت شاه برای حضور در جشن های دو هزار و پانصد سال شاهنشاهی را عملا نپذیرفت و به ایران نیامد.

بعد از ناخرسندی شاه و در 26 شهریور 1352 البته پمپیدو به تهران آمد ولی در واقع سر راه خود در تهران توقف کرد و می توان آن سفر را غیر رسمی دانست؛ کمااین که اسدالله علم وزیر دربار به استقبال او رفت.

سنگ اندازی بر سر سفر امانوئل مکرون، رییس جمهوری فرانسه یادآور اتفاقاتی است که در آغاز دهه 70 خورشیدی سفر فرانسوا میتران رییس جمهوری وقت فرانسه را منتفی کرد؛ سفری که نهایی شده بود و مناسبات ایران و اروپا را خصوصا در عرصه اقتصاد متحول می کرد اما اتف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنها که دوست ندارند مکرون به تهران بیاید

آنها که دوست ندارند مکرون به تهران بیاید