مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 اسفند 1396 ساعت 12:502018-03-07اقتصادي

تلخی ها و شیرینی های فرشبافی خراسان رضوی در سالی که گذشت


با توجه به اینکه به پایان سال نزدیک می شویم، ایسنا به سراغ رییس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی رفته تا از بازار فرش در سال 96 با خبر شود.

- سعید کاظمی در گفت وگو با ایسنا در خصوص جایگاه فرش دستباف در خراسان رضوی اظهار کرد: فرش بافی در استان خراسان به عنوان یک هنر و صنعتی است که در مناطق روستایی و شهری یکی از راه های درآمدزایی و معیشت افراد است.

وی ادامه داد: استان ما حدود 650 هزار تولیدکننده انواع فرش دستباف را در اختیار دارد و در بخش فرش های بزرگ پارچه سفارشی، مصارف خانگی، فرش های تزیینی مانند تابلو فرش و صادراتی نیز فعالیت می کند.

رییس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: همچنین بزرگترین تشکل های تولیدی نیز در مرکز استان قرار دارد و با شهرستان های دیگر جهت تولید فرش همکاری لازم را انجام می دهد.

کاظمی عنوان کرد: بزرگترین شهرستان های تولیدی ما شامل مشهد، نیشابور، سبزوار، کاشمر، قوچان، تربت حیدریه، تربت جام، گناباد و بردسکن می شود.

وی با بیان اینکه در بخش نیروی انسانی نیز حدود 90 هزار نفر بافنده و قالیباف در بخش کارگاه های خانگی و مجتمع های متمرکز و غیرمتمرکز در سطح استان داریم، خاطرنشان کرد: علاوه بر آن 500 فقره مجوز تولید فرش دستباف در حوزه مدیریت متمرکز و غیرمتمرکز صادر شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلخی ها و شیرینی های فرشبافی خراسان رضوی در سالی که گذشت

تلخی ها و شیرینی های فرشبافی خراسان رضوی در سالی که گذشت