مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 اسفند 1396 ساعت 09:302018-03-07پزشكي

تولید نانوجوراب های ضد قارچ و ضدبو با نشان "سیب سبز سلامت"


محققان یکی از شرکت های فناوری با استفاده از نانوذرات اکسید روی جوراب های نانویی را در فروشگاه های کشور عرضه کردند که حتی پس از 100 بار شست وشو با آب جوش خواص ذرات نانوی آن از بین نخواهد رفت.

- تولید نانوجوراب های ضد قارچ و ضدبو با نشان "سیب سبز سلامت" محققان یکی از شرکت های فناوری با استفاده از نانوذرات اکسید روی جوراب های نانویی را در فروشگاه های کشور عرضه کردند که حتی پس از 100 بار شست وشو با آب جوش خواص ذرات نانوی آن از بین نخواهد رفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به تازگی یکی از شرکت های فناور اقدام به تولید جوراب و لباس زیر با استفاده از نخ های حاوی نانو ذرات اکسید روی (ZnO) کرده است که در مقایسه با نانو ذرات نقره مورد استفاده در دیگر جوراب های نانو بسیار مفیدتر هستند.

این ذرات آنتی باکتریال، برای بهداشت پوست مفید و سازگار با محیط زیست هستند و نخ های حاوی نانو ذرات اکسید روی به غیر از خاصیت آنتی باکتریال خواص دیگر شامل ضد اشعه فرابنفش، زود خشک شونده و جذب رطوبت بالا دارند.

بیان الله فرهادی، مجری طرح با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی در زمینه پوشاک نانویی گفت: در محصولات این روزهای بازار، بسیاری از تولیدگنندگان بدون داشتن این تأییدیه ها تنها به درج نام نانو بسنده کرده اند تا مشوقی برای خرید باشد، در حالی که یک محصول نانویی پس از بارها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید نانوجوراب های ضد قارچ و ضدبو با نشان "سیب سبز سلامت"

تولید نانوجوراب های ضد قارچ و ضدبو با نشان "سیب سبز سلامت"