مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 اسفند 1396 ساعت 15:402018-03-06بين الملل

آمریکا آسیب جدی به اقدامات توافق پاریس وارد کرده است


دبیرکل سابق سازمان ملل تاکید کرده است که تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر کنار کشیدن ایالات متحده از توافق پاریس، مشکلات جدی برای تلاش های جهانی در جهت مقابله با تغییرات اقلیمی ایجاد کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بان کی مون، دبیرکل سابق سازمان ملل در این باره متذکر شد: حرکت ترامپ به لحاظ سیاسی به اقدامات بین المللی در جهت محدود کردن انتشار کربن آسیب رسانده و مشکلاتی در راستای ارائه کمک های مالی کشورهای ثروتمند به کشورهای فقیر با هدف اینکه از عهده مقابله با گرمایش جهانی بربیایند، ایجاد کرده است.

بان کی مون در مصاحبه ای با گاردین، ایالات متحده را دردسری بزرگ اعلام کرده و عقب نشینی آن از توافق پاریس را عامل بروز مشکلات جدی دانسته است.

وی با اشاره به این که همه کشورها بطور جدی از این اقدام آمریکا نگرانند، گفت : این اقدام از منظر سیاسی آسیبی جدی رسانده است.

گرچه ترامپ در یک مصاحبه اخیرا گفته بود که ایالات متحده ممکن است این توافق جهانی را ترک نکند اما به اعتقاد بان کی مون اظهارات او روشن نبوده است و تغییر ظاهری موقعیت ترامپ ممکن است به دلیل لابی گری برخی از رهبران اروپایی مانند امانوئل ماکرون، رییس جمهوری فرانسه، باشد.

بان کی مون در ادامه گفت امیدوار بوده که ترامپ از مشاوران بهتری بهره بگیرد چرا که اظهارات او از لحاظ سیاسی کوته نظر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا آسیب جدی به اقدامات توافق پاریس وارد کرده است

آمریکا آسیب جدی به اقدامات توافق پاریس وارد کرده است