مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 اسفند 1396 ساعت 14:202018-02-25فرهنگي

نمایش نسخه 400 ساله در کاخ گلستان


نسخه «جامع التواریخ» یا «تاریخ رشیدی» از آثار ارزشمند و کهن تاریخی ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو برای نخستین بار نهم اسفند در کاخ گلستان به نمایش در می آید.

- نسخه جامع التواریخ یا تاریخ رشیدی از آثار ارزشمند و کهن تاریخی ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو برای نخستین بار نهم اسفند در کاخ گلستان به نمایش در می آید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مسعود نصرتی، مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان گفت: این نسخه ارزشمند در گنجینه کاخ گلستان نگهداری می شود و یکی از شاهکارهای جهان در حوزه تاریخ و جغرافیاست که 435 سال پیش توسط رشیدالدین فضل الله همدانی یکی از مورخان بزرگ ایرانی تألیف شده است.

این کتاب از نظر مطالب دست اول اهمیت دارد و تا زمان خود در اختیار هیچ فردی قرار داده نشده بود.

همچنین از نظر صحت و دقت اصول تاریخ نیز بسیار ارزشمند است.

وی با بیان این که این کتاب به نثری ساده و واضح نوشته شده و از شاهکار تاریخی جهان و مهمترین منبع برای تاریخ اقوام حکومت های ترک و مغول است، افزود: بیشترین مطلب کتاب جامع التواریخ به نثری عالمانه بیان شده و یکی از ویژگی های آن اهمیت دادن به منابع شفاهی بوده که بسیار قابل توجه است.

نصرتی بیان کرد: اگر رشیدالدین فضل الله همدانی نوشته های پراکنده و در خطر نابودی و افسانه های شفاهی مغولان و ترکان را به رشته تح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمایش نسخه 400 ساله در کاخ گلستان

نمایش نسخه 400 ساله در کاخ گلستان