مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 اسفند 1396 ساعت 11:202018-02-25سياسي

سهم 66 درصدی تلگرام و اینستاگرام از جرایم فضای مجازی


رییس پلیس فتای ناجا اعلام کرد که 46 درصد کل جرایم فضای مجازی کشور در تلگرام و 20 درصد نیز در اینستاگرام رخ می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سردار سید کمال هادیان فر در حاشیه نشست روسای پلیس فتای ناجا که صبح امروز در مقر مرکزی این پلیس برگزار شد اظهار کرد: امروز هفت مرکز ادله دیجیتال در هفت استان کشور از طریق ویدئو کنفرانس و از سوی فرمانده ناجا افتتاح شد.

وی با بیان اینکه تا پیش از افتتاح این مراکز برخی از استان های ما برای کشف ادله دیجیتال و ادله گیری از مجرمان می بایست به استان های معین مراجعه می کردند، گفت: از این لحظه به بعد این مراکز در تمامی استان ها فعال خواهند بود.

هادیان فر با بیان اینکه در سال های اخیر بیش از 152 هزار ادله دیجیتال از سوی پلیس فتا بررسی شده است، گفت: از این تعداد 60 درصد معادل چیزی حدود 102 هزار مورد مربوط به پلیس فتا بوده و مابقی مربوط به پلیس مبارزه با مواد مخدر، پلیس آگاهی و مجموعه های قضایی بوده که از سوی پلیس فتا مورد بررسی قرار گرفته است.

وی در مورد کاربرد ادله دیجیتال نیز گفت: با ادله دیجیتال دیگر نیازی به اعترافات متهم وجود ندارد و این ادله برای مقام قضایی قابل استناد است.

هادیان فر در پاسخ به سوالی درباره اینکه سهم شبکه های اجتماعی و سایت های مختلف در وقوع جرایم اینترنتی در کشور چقدر است، گفت: 46 درصد از جرای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم 66 درصدی تلگرام و اینستاگرام از جرایم فضای مجازی

سهم 66 درصدی تلگرام و اینستاگرام از جرایم فضای مجازی