مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 اسفند 1396 ساعت 10:152018-02-25اجتماعي

تحصیل بیش از 80 درصد دانشجویان در 20 رشته تحصیلی


رییس دانشگاه فنی و حرفه ای با تاکید بر اینکه توسعه آموزش عالی با نیازهای کشور همخوانی ندارد، گفت: در حال حاضر بیش از 80 درصد دانشجویان کشور در 20 رشته تحصیلی تحصیل می کنند و این وضعیت با نیازهای کشور همخوانی ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر ابراهیم صالحی عمران در نشست "آموزش عالی به کجا می رود؟" که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد با تاکید بر اینکه آموزش عالی برای ایجاد اوضاع و احوال آموزش (نظام آموزشی و نظام آموزش عالی) از جهات مختلفی مورد انتقاد است، گفت: توسعه آموزش و کیفیت آن با نیازهای اقتصادی و تقاضاهای اجتماعی هم خوانی ندارد و گسترش کمی آموزش، کمتر رابطه ای با نیازها و امکانات اقتصادی و آموزشی داشته و جامعه را در معرض از مشکلات فراوانی قرار داده است که می توان بیکاری فارغ التحصیلان آموزش عالی را از مهم ترین آنها قلمداد کرد.

وی در ادامه افزود: آموزش عالی به عنوان بالاترین سطح آموزشی، نقش اساسی در رشد و توسعه همه جانبه در ابعاد فناوری، علمی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی ایفا می کند و حاصل کلیه فعالیت ها و تلاش های نظام آموزش عالی در ابعاد ذکر شده منعکس می شود.

رییس انجمن آموزش عالی ایران تصریح کرد: در سالیان گذشته توجه به آموزش عالی برای تربیت نیروی متخصص و تأمین سرمایه انسانی کشور در بخش های دولتی و خصوصی صورت گرفته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحصیل بیش از 80 درصد دانشجویان در 20 رشته تحصیلی

تحصیل بیش از 80 درصد دانشجویان در 20 رشته تحصیلی