مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 اسفند 1396 ساعت 00:062018-02-24بين الملل

آیا رژیم صهیونیستی، عربستانِ اتمی را می پذیرد؟


چندین دهه است که گفته می شود رژیم صهیونیستی با برخورداری هر کشور عربی از برنامه مسالمت آمیز یا غیر مسالمت آمیز مخالفت خواهد کرد اما اکنون زمزمه هایی وجود دارد مبنی بر اینکه ولی عهد عربستان در سفر به آمریکا دنبال بستن قرارداد اتمی است.

- "، کمی از آغاز سفر محمد بن سلمان ولی عهد عربستان به آمریکا همزمان با سفر وی به انگلیس و چند کشور اروپایی- گزارش هایی از مذاکرات سعودی-آمریکایی درباره توافق اتمی احتمالی این دو خبر داد؛ توافقی که به موجب آن آمریکا چند رآکتور اتمی در عربستان خواهد ساخت.

علی مراد تحلیلگر مسائل خاورمیانه در گزارش خود در این باره نوشت: صحبت از این رآکتورها جدید نیست و مقامات آل سعود از دهه هشتاد از برنامه ریزی برای افتتاح و توسعه برنامه اتمی سخن می گویند اما آنطور که ادعا می کنند، این امر محقق نشده است.

ادامه این گزارش به شرح زیر است: مشخص است که عربستانی ها از پاکستان به علت قدرت هسته ای و نیز دارا بدون بمب اتم، حمایت مالی می کنند و نظام سعودی سالها عادت کرده بود از طریق بلندگوهای رسانه ای و نیز مسئولان سابقش تهدیدات و اشاراتی به امکان خرید بمب های اتمی آماده از اسلام آباد داشته باشد تا شاید بر مسیر مذاکرات هسته ای ایران و 5+1 بگذارد اما این تهدیدات در حد همان سر و صدا باقی ماند و نتیجه ای ندارد و ایران در س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا رژیم صهیونیستی، عربستانِ اتمی را می پذیرد؟

آیا رژیم صهیونیستی، عربستانِ اتمی را می پذیرد؟