مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 اسفند 1396 ساعت 21:112018-02-24سياسي

یادداشت/ حامد حاجی حیدری سیاست مصمم بودن


سیاستمداران تاریخ ساز، به خوبی می دانند که فعالان سیاسی مصمم بزرگ ترین سرمایه هر دستگاه سیاسی هستند و در بدترین شرایط نیز میدان را خالی نمی کنند، - و در عرصه سیاست که میدان نبرد مصمم بودن هاست، این، سرمایه از هر پایه و مایه دیگری ارزشمندتر است.

روزنامه رسالت سرمقاله خود به قلم حامد حاجی حیدری استاد دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران را به ویژگی های فعالان سیاسی و تیپ شناسی آنان اختصاص داد و نوشت: قضیه: هر چند پخته ها و کهنسالان، نیکی های بسیار دارند، ولی جوان ها نیز در قیاس با مسن ترها و پخته ها، از این حسن بهره مندند که چون مسائل را در مقیاس وسیع تر و ساختاری قرار نمی دهند، در اعمال تغییر مصمم تر خواهند بود.

مصمم بودن ، خلأ اصلی سیاستمداران کهنسال امروز ماست که بیش از حد پیر و کم انگیزه به نظر می رسند، و بیهوده با نگاه به خویش و سایر هم قطاران، گمان می برند که راه انقلاب را باید به کوتاه آمدن از آرمان گرایی ختم کرد.

به این می گویند ارتجاع .

و در این ارتجاع، سری هست؛ این، به قرینه رسم قدیمی است که میان متفکران و فعالان اجتماعی و سیاسی، یک دو گانه مشهور جوان/پیر ملحوظ بوده است، مانند هگلی های جوان/پیر، ویتگنشتاین جوان/پیر، مارکس جوان/پیر، پارسنز جوان/پیر، .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت/ حامد حاجی حیدری سیاست مصمم بودن

یادداشت/ حامد حاجی حیدری سیاست مصمم بودن