مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 اسفند 1396 ساعت 15:352018-02-24اقتصادي

اعتیاد اولین عامل خشونت علیه زنان یزدی


رییس اورژانس اجتماعی یزد با اشاره عوامل متعدد بروز خشونت های خانگی، عوامل اعتیاد، مسائل اقتصادی و نبود ارتباط موثر خانوادگی را از مهمترین عوامل زمینه ساز خشونت علیه زنان یزدی برشمرد.

- عباس متولی پور در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به رشد 70 درصدی خشونت علیه زنان و کودکان در جهان، اظهار کرد: خوشبختانه با وجود رشد بالای جهانی در این حوزه، این آسیب اجتماعی در کشور ما و به ویژه استان یزد بسیار کمتر است.

وی با بیان این که خشونت در خانواده ها در چند سال ابتدای زندگی مشترک زوجین بیشتر است، نقش بحران های مالی و اقتصادی را در ایجاد التهاب در خانواده ها و در معرض خشونت متقابل قرار گرفتن آنها یادآور شد.

رییس اورژانس اجتماعی یزد به انواع خشونت ها علیه زنان نیز اشاره و از مهمترین آنها را خشونت جسمی، جنسی، روانی و مالی ذکر کرد که البته در کشورمان خشونت های روانی در صدر و خشونت های جنسی کمتر از دیگر انواع آن دیده می شود .

وی اقدامات پیشگیرانه علیه خشونت های خانگی را در اولویت فعالیت های اورژانس اجتماعی عنوان کرد و گفت: خشونت علیه زنان در سه مرحله قابل بررسی است ولی اقداماتی که زنان خانواده را از نظر اجتماعی توانمند سازد، در اولویت برنامه های اورژانس اجتماعی قرار دارد که البته این مهارت آموزی نیاز به تعامل طرفین دارد .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتیاد اولین عامل خشونت علیه زنان یزدی

اعتیاد اولین عامل خشونت علیه زنان یزدی