مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 اسفند 1396 ساعت 14:402018-02-24بين الملل

مناقشه بر سر قرارداد نظامی آمریکا با قطر


قرارداد نظامی اخیر آمریکا با قطر سوال هایی را مطرح کرده و به دنبال پاسخ های شفاف درباره نقش قطر در جهان عرب و مواضع برخی کشورهای غربی است که گاهی از این کشور حمایت می کنند و گاهی آن را به باد انتقاد می گیرند، - این درحالی است که مبارزه با تروریسم و حامیان آن سیاست عملکرد دوجانبه را برنمی تابد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از پایگاه خبری گلوبال سکیوریتی (امنیت جهانی) مربوط به امور دفاعی آمریکا ادعا کرد، توافقنامه فروش جنگنده های آمریکا به قطر همسایگان عرب این کشور را محتاط کرده که از سیاست های توطئه گرانه قطر در منطقه ، سیاست های خصمانه و حمایتش از تنش های داخلی در این کشورها خشمگین هستند.

پیشتر وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده بود، 36 فروند جنگنده از نوع اف 16 را به ارزش 12 میلیارد دلار تا پایان 2022 تولید و به قطر تحویل می دهد.

به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، آمریکا و قطر در ماه ژوئن یک توافقنامه نظامی امضا کردند و بنا بر اعلام پایگاه خبری امنیت جهانی قرارداد نظامی اخیر آمریکا با قطر شامل نیمی از 72 فروند جنگنده اف 16 است که قطر به عنوان بخشی از این توافقنامه خواستار خرید آن از آمریکا بود.

پیشتر قطر اعلام کرده بود که 24 جت جنگنده از نوع تایفون به ارزش هشت میلیارد دلار از آمریکا خریداری خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مناقشه بر سر قرارداد نظامی آمریکا با قطر

مناقشه بر سر قرارداد نظامی آمریکا با قطر