مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 اسفند 1396 ساعت 13:502018-02-24بين الملل

دادگاه بلژیک ممنوعیت استفاده از روسری برای دانش آموزان را لغو کرد


دادگاه محلی در بلژیک با صدور مجوز برای استفاده دانش آموزان از روسری اعلام کرد که ممنوعیت استفاده از حجاب خلاف آزادی مذهبی است.

- دادگاه بلژیک ممنوعیت استفاده از روسری برای دانش آموزان را لغو کرد دادگاه محلی در بلژیک با صدور مجوز برای استفاده دانش آموزان از روسری اعلام کرد که ممنوعیت استفاده از حجاب خلاف آزادی مذهبی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از آناتولی، والدین 11 تن از دانش آموزان علیه ممنوعیت استفاده از حجاب در مدارس فلامان بلژیک اقدام کردند.

دادگاه منطقه ای بلژیک اعلام کرد که این شکایت ها را که با استناد به معاهده حقوق بشر اروپا تنظیم شده، رسیدگی کرده است؛ براساس این معاهده تصمیم گرفته شده که تمامی کشورهای اتحادیه اروپا باید به شهروندانشان اجازه دهند تا امور مذهبی خود را با آزادی کامل انجام دهند.

حکم این دادگاه شامل ممنوعیت کلی در مدارس فلمیش در منطقه نیست بلکه این 11 دانش آموز از 30 روز پس از صدور حکم می توانند با روسری به مدرسه بروند.

مدیر بنیاد دیانت بلژیک که به نهاد مذهبی ارشد ترکیه مرتبط است، گفت: این آژانس همچنین در این پرونده ورود کرد تا از دانش آموزان حمایت کند.

وی همچنین گفت: حکم این دادگاه همچنین نمونه ای برای سایر پرونده های مشابه در بلژیک است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دادگاه بلژیک ممنوعیت استفاده از روسری برای دانش آموزان را لغو کرد

دادگاه بلژیک ممنوعیت استفاده از روسری برای دانش آموزان را لغو کرد