مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 اسفند 1396 ساعت 13:102018-02-24فرهنگي

کاهش نقش اصلی زنان در آثار هالیوودی


نتایج مطالعه یک مرکز تحقیقاتی حاکی از کاهش شمار فیلم هایی در هالیوود است که نقش اصلی آن ها را زنان بر عهده دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از گاردین، گزارش سالانه درباره حضور جنسیت ها در سینما که از سوی مرکز مطالعه زنان در سینما و تلویزیون در دانشگاه سن دیگو آمریکا تهیه شده نشان می دهد که میزان حضور زنان در نقش اصلی فیلم های هالیوودی در سال 2017 در مقایسه با سال گذشته آن با ادامه روند نزولی خود، 5 درصد کاهش داشته است.

همچنین بر اساس آمار و ارقام منتشر شده در این گزارش، از میان 100 فیلم پرفروش هالیوود در سال 2018 تنها 24 درصد فیلم ها از بازیگر نقش اصلی زن بهره برده اند که این رقم نشان از کاهش 29 درصدی در مقایسه با آمار سال 2016 دارد.

در سال 2017 سه فیلم پرفروش جنگ ستارگان: آخرین جدای ، دیو و دلبر و زن شگفت انگیز دارای بازیگر نقش اصلی زن بودند اما با این حال هنوز سینمای مستقل آمریکاست که فرصت ها و نقش های بزرگتری به زنان می دهد، به گونه ای که نقش اصلی 65 درصد از آثار مستقل آمریکایی در سال 2017 زن بوده اند.

همچنین زنان 37 درصد از نقش های عمده در فیلم های هالیوودی را ایفا کرده اند که در مقایسه با آمار سال گذشته آن تغییر چندانی نداشته و همچنین 34 درصد از شخصیت های دارای دیالوگ در فیلم ها نیز شخصت زن بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش نقش اصلی زنان در آثار هالیوودی

کاهش نقش اصلی زنان در آثار هالیوودی