مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 اسفند 1396 ساعت 05:262018-02-24سياسي

یادداشت/ سجاد مرادی کلارده نشانه هایی از واقع گرایی در سیاست برجامی تیم هسته ای


وقتی برجام نتواند اهداف اصلی ایران یعنی لغو تحریم ها و بازگشت ایران به بازارهای پولی و مالی را تأمین کند، کارایی لازم را برای ایران نخواهد داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های " روزنامه جوان در صفحه بین الملل خود نوشت: در تحلیل سیاست خارجی دولت ها، بروز دو نکته یعنی تغییر در عرصه نخبگان سیاسی و بروز تغییرات در محیط اعمال سیاست خارجی، باعث ایجاد تغییرات رویکرد دولت ها پیرامون یک موضوع خاص می شود.

در تطبیق این موضوع با رویکرد ایران در مورد برجام به نظر می رسد به رغم ثبات نخبگان اجرایی سیاست خارجی ایران، اما این محیط اعمال سیاست خارجی است که طی سال های اخیر با تغییرات وسیعی روبه رو بوده است که ایران را وا می دارد بر اساس منافع ملی خویش به تغییر رفتار مبادرت ورزد.

نمونه بارز تغییرات محیط اعمال سیاست خارجی در موضوع برجام، تغییرات ناشی از روی کار آمدن ترامپ در سمت ریاست جمهوری امریکا است.

عملکرد امریکا بعد از برجام نشان می دهد که سیاست خارجی این کشور در برابر ایران به صورت رویکردی با حاصل جمع صفر دنبال شده است که در آن ایالات متحده لزوماً خواستار باخت ایران در ازای برد خویش است.

رویکرد سیاست خارجی امریکا نشان می دهد که این کشور از ابتدای روی کار آمدن ترامپ، در اقدامی که نقض صریح برجام تلقی می شود، تهدید به خروج از برجام کرده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت/ سجاد مرادی کلارده نشانه هایی از واقع گرایی در سیاست برجامی تیم هسته ای

یادداشت/ سجاد مرادی کلارده نشانه هایی از واقع گرایی در سیاست برجامی تیم هسته ای