مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 اسفند 1396 ساعت 12:562018-02-23بين الملل

«الحیات» خبر داد وعده مصر به حماس برای کاهش محاصره غزه


روزنامه الحیات از تفاهم بین مصر و حماس برای ورود کالا به نوار غزه از طریق گذرگاهی تحت کنترل حماس و به منظور کاهش محاصره تحمیلی از سوی رژیم صهیونیستی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل ، هیأتی از حماس که به ریاست اسماعیل هنیه ، از دو هفته پیش تاکنون در قاهره حاضر است، گزارش مفصلی را از وصعیت غم انگیز غزه به مقامات مصری ارائه داد.

این منابع که خواستند نامشان فاش نشود، تاکید کردند: مصر کالاها و اجناس زیادی را تقریبا به شکل دائم و از طریق گذرگاه صلاح الدین در مرز مصر با غزه که تحت کنترل حماس است به این منطقه خواهد فرستاد.

تشکیلات خودگردان با ورود کالاها به غزه از طریق گذرگاه رفح که تحت تسلط خود دارد مخالفت می کند چون رونق گرفتن خزانه غزه موجب می شود حماس بتواند بخشی از حقوق کارمندانش را پرداخت کند.

چند روز قبل حماس دولت وفاق فلسطین را به اهمال تعمدی در قبال امور نوار غزه متهم کرد و از آن خواست مجازات ها علیه نوار غزه را پایان داده یا از قدرت کناره گیری کند.

نوار غره با دو میلیون نفر جمعیت در بحران اقتصادی جدی به سر می برد که به وخامت اوضاع انسانی و افزایش فقر و بیکاری منجر شده است.

علاوه بر آن، اینکه بخش بهداشت و سلامت این منطقه هم به شدت تحت تاثیر قرار گرفته و برخی بیمارستان ها و مراکز پزشکی به دلیل کمبود دارو و تجهیزات و همچنین ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«الحیات» خبر داد وعده مصر به حماس برای کاهش محاصره غزه

«الحیات» خبر داد وعده مصر به حماس برای کاهش محاصره غزه