مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 اسفند 1396 ساعت 12:052018-02-23سياسي

رأی آمریکا که مصونیت الواح هخامنشی را تایید کرد


در جلسه ی استیناف پرونده ی الواح هخامنشی با رأی هشت به صفر قضات دیوان عالی به نفع ایران، حکم مصادره و فروش الواح هخامنشی را لغو کرد.

- دیوان عالی آمریکا 21 فوریه - دوم اسفند - در جلسه ی استیناف پرونده ی الواح هخامنشی با رأی هشت به صفر قضات دیوان عالی به نفع ایران، حکم مصادره و فروش الواح هخامنشی را لغو کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این رأی که در 19 صفحه در سایت دیوان عالی ایالت متحده آمریکا منتشر شده است، بر سه شاخصه ی وحدت رویه ، بدیع بودن و استفاده از لایحه ی دوست دادگاه تاکید دارد.

در خلاصه ی رأی صادرشده مربوط به پرونده ی جنی روبین (شاکی پرونده ی الواح هخامنشی) علیه ایران آمده است؛ قانون مصونیت دولت های خارجی 1976 (FSIA) به دولت های خارجی، نمایندگی ها و یا نهادهای وابسته ی آن مصونیت از پیگرد و شکایت را در دادگاه های ایالات متحده اعطا می کند و اموالشان را از هر گونه توقیف یا اجرا برای ایفای آرای صادره علیه آنها مصون می دارد.

اما این مصونیت ها دارای استثنائاتی نیز هست.

موضوع مورد مناقشه در این پرونده این است که آیا اموال ایران از جمله مجموعه آثار تاریخی ایران که از سال 1937 به عنوان امانت در اختیار دانشگاه شیکاگو قرار دارند، می توانند موضوع توقیف یا اجرا واقع شوند یا خیر.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رأی آمریکا که مصونیت الواح هخامنشی را تایید کرد

رأی آمریکا که مصونیت الواح هخامنشی را تایید کرد