مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 اسفند 1396 ساعت 11:502018-02-23بين الملل

فشارهای مردمی در اتریش برای حفظ محدودیت های استعمال دخانیات


بیش از 200 هزار اتریشی در یک کمپین با امضای دادخواستی خواستار حفظ ممنوعیت سیگار کشیدن در رستوران ها و کافی شاپ ها در مقابله با یکی از سیاست های جدید دولت شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حزب آزادی اتریش و سباستین کروز، نماینده محافظه کار در یک قرارداد ائتلافی موافقت کردند ممنوعیت سیگار کشیدن در رستوران ها و کافی شاپ ها را در این کشور بردارند.

دولت جدید همچنین اعلام کرده قصد دارد با جمع آوری 900 هزار امضا که تقریبا یک دهم جمعیت این کشور می شود، یک رفراندوم ترتیب داده و از طریق دموکراسی تصمیم گیری کند.

حزب آزادی در مخالفت با اقدامات بین المللی در راستای اعمال محدودیت های بیشتر برای سیگار کشیدن، مدت هاست تلاش کرده که با انتقاد از افراط گری ها در این کشور، ممنوعیت جدید در اتریش را از بین ببرد اما این اقدام باعث خشم فعالان حوزه سلامت شده و در روز پنج شنبه انجمن پزشکان وین و یک گروه مبارزه با سرطان به طور مشترک در دادخواستی رسمی خواستار حفظ این ممنوعیت شدند.

تا کنون بیش از 200 هزار امضا جمع آوری شده است.

در سیستم فعلی پارلمان اتریش هر موضوعی که 100 هزار امضا جمع آوری کند باید مورد بحث قرار گیرد.

اگرچه امضاهای این کمپین از این تعداد بیشتر شده ولی فعالان این کمپین قصد دارند با افزایش تعداد امضاها، قدرت خود را به دولتی که تا کنون هیچ اقدامی در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فشارهای مردمی در اتریش برای حفظ محدودیت های استعمال دخانیات

فشارهای مردمی در اتریش برای حفظ محدودیت های استعمال دخانیات