مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 اسفند 1396 ساعت 20:562018-02-22بين الملل

معاون ترامپ: دیگر پایبندی ایران به برجام را تأیید نخواهیم کرد


معاون رییس جمهور آمریکا می گوید دولت ترامپ دیگر اقدامات منطقه ای ایران را تحمل نمی کند و برای دومین بار، عدم پایبندی ایران به برجام را اعلام خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازمانیتورینگ بین الملل خبرگزاری فارس، مایک پنس معاون رییس جمهور آمریکا که امروز در کنگره محافظه کاران آمریکا حضور یافته بود، از تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهور کشورش برای عدم تأیید پایبندی ایران به برجام خبر داد؛ این دومین عدم تأیید ترامپ خواهد بود.

ترامپ در روز 21 مهر ماه (13 اکتبر) سال جاری، تحت یکی از قوانین داخلی کشورش که اجرای یک تعهد بین المللی به اسم برجام به آن منوط شده، باید کنگره را از پایبندی یا عدم پایبندی ایران به برجام مطلع می کرد؛ رییس جمهور آمریکا به رغم اطلاع از گزارش های متعدد آژانس بین المللی انرژی اتمی از پایبندی کامل ایران به مفاد برنامه جامع اقدام مشترک، مدعی عدم پایبندی ایران به این توافق شد.

ترامپ نامه عدم تأیید را برای کنگره فرستاد تا قانون گذاران این کشور، طبق قانون خودساخته شان، ظرف 60 روز درباره خروج یا عدم خروج از برجام تصمیم بگیرند؛ تا امروز از تصمیم کنگره خبری نشده است.

مایک پنس امشب در کنگره محافظه کاران، به برنامه های ترامپ برای سال جاری میلادی اشاره کرد و پس از برشمردن دستاوردهای اقتصادی و نظامی کشورش، گفت که روند اجرایی شدن ق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون ترامپ: دیگر پایبندی ایران به برجام را تأیید نخواهیم کرد

معاون ترامپ: دیگر پایبندی ایران به برجام را تأیید نخواهیم کرد