مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 اسفند 1396 ساعت 16:352018-02-22اقتصادي

بهبود نوسانات ارزی در گرو استقلال بانک مرکزی است


در نهایت تا زمانی که بانک مرکزی از سیطره دولت بیرون نیاید و به طور مستقل عمل نکند، این مشکلات ادامه خواهد داشت و فعالان بر بخش خصوصی بر این امر اصرار دارند که بانک مرکزی باید استقلال کامل پیدا کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، غلامحسین شافعی ظهر امروز در چهل و هشتمین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به نوسانات نرخ ارز در ایام اخیر اظهار کرد: بانک مرکزی برای کنترل نرخ ارز سه اقدام را در دستور کار قرار داد که یکی از آن موارد صدور گواهی سپرده ارزی است.

در مرحله بعدی بانک مرکزی گواهی های سپرده یک ساله با نرخ 20 درصد صادر شد و درنهایت هدایت روابط بین المللی به سمت آرامش در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بالا رفتن نرخ ارز امری قابل پیش بینی بود، عنوان کرد: اینکه برخی مسئولان می گویند این افزایش قیمت ارز حباب است، اینچنین نیست.

زمانی که بانک مرکزی قرار است کاری را مطابق قانون انجام دهد اما از اعمال آن سر باز می زند و تفاوت تورم داخلی و خارجی در نرخ ارز به وجود می آید، پیش بینی می شود که این فشردگی ایجاد شده در نهایت در جایی سر باز زند و منجر به افزایش نرخ ارز گردد.

رییس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: درباره صدور گواهی های سپرده ارزی همیشه این تردید وجود دارد که تا اعتماد کا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهبود نوسانات ارزی در گرو استقلال بانک مرکزی است

بهبود نوسانات ارزی در گرو استقلال بانک مرکزی است