مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 اسفند 1396 ساعت 13:362018-02-22بين الملل

پل پیلار: اروپایی ها نگران استفاده ترامپ از تسلیحات هسته ای هستند


پل پیلار معتقد است که اروپایی ها نگران استفاده ترامپ از تسلیحات هسته ای تاکتیکی هستند زیرا در صورت جنگ با روسیه، قلمرو کشورهای اروپایی به شدت آسیب خواهد دید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های مجله فارس پلاس به نقل از مهر، دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا هفته گذشته از دکترین جدید هسته ای خود رونمایی کرد، سندی راهبردی که از سال 2010 میلادی به این سو دست نخورده باقی مانده بود و حالا هم به گونه ای مبهم و سوال برانگیز دستخوش تغییر شده است.

ابهام آمیزترین بخش این سند راهبردی، جایی است که کاربرد تسلیحات هسته ای را تنها در شرایط فوق العاده جایز می داند اما چارچوب معینی برای این شرایط به اصطلاح فوق العاده مشخص نمی کند و همین به پیچیدگی ماجرا می افزاید.

از نکات قابل ملاحظه دیگر این سند می توان به استفاده از توان حمله اول (first strike) علیه مسکو یا حتی کشورهای به زعم آنها متخاصم غیرهسته ای اشاره نمود.

جهت رفع ابهامات دکترین هسته ای ترامپ، خبرنگار ما گفتگویی باپروفسور پل پیلار رییس سابق بخش تحلیل عملیات سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) انجام داد که متن کامل آن در زیر آمده است: پیلار از اساتید دانشگاه جرج تاون است و تاکنون مسئولیت های متعددی را بر عهده داشته که از جمله آنها می توان به ریاست واحد تحلیل عملیات های سیا در شرق نزدی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پل پیلار: اروپایی ها نگران استفاده ترامپ از تسلیحات هسته ای هستند

پل پیلار: اروپایی ها نگران استفاده ترامپ از تسلیحات هسته ای هستند