مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 اسفند 1396 ساعت 11:202018-02-22سياسي

لزوم تعریف آموزش های دانشجویان در راستای نیاز بازار


مسئول کمیته تخصصی برنامه ریزی درسی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: ما باید بتوانیم آموزش های دانشجویان را بیشتر در راستای نیاز بازار تعریف کنیم.

- دکتر مرتضی کرمی در گفتگو با ایسنا، عنوان کرد: اخیرا ماموریت آموزش عالی در حوزه توجه به مهارت آموزی در دانشگاه ها جدی تر شده است و دانشگاه در آماده کردن افراد در این زمینه به جامعه ورود پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه بازنگری برنامه های درسی دانشگاه، یکی از مهم ترین قداماتی است که در سال های اخیر انجام شده است، افزود: اغلب برنامه های درسی رشته های مختلف مربوط به دهه 60 است، تا قبل از دولت یازدهم این سرفصل ها بازنگری نشده بود که اخیرا این اقدام انجام شده است تا جایی که وزارت علوم اختیارات خوبی را به دانشگاه ها داده است.

استادیار گروه آموزشی علوم تربیتی دانشگاه فردوسی بیان کرد: دانشگاه بالاترین سطح آموزش است و عموما یک وجهه تدریس دروس در دانشگاه، دانش بشری آن علم است که اساتید دوست دارند دیدگاه علمی عالمان را سر کلاس عنوان کنند و این مورد بسیار پر رنگ است و وجهه دیگر آن، ایجاد توانمندی، اشتغال و مهارت آموزی است.

این پارادوکسی است که در دانشگاه وجود دارد.

کرمی ادامه داد: در حال حاضر توجه به بخش عملی دروس پررنگ تر شده است؛ درس کارورزی و کارآموزی را الزامی کردیم و حتی برای رشته های علوم انس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم تعریف آموزش های دانشجویان در راستای نیاز بازار

لزوم تعریف آموزش های دانشجویان در راستای نیاز بازار