مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 اسفند 1396 ساعت 06:552018-02-22سياسي

"بیمه های تجاری"، چالشی دیگر در نظام درمانی کشور


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به طلب 64 میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از بیمه های تجاری، گفت: قاعدتا نمی توان به مصدومان ترافیکی خدمت ارایه نداد، - بنابراین مجبوریم از کالاهای پزشکی موجودی که درصدی از آنها را از محل سایر بیمه شدگانی که مصدوم ترافیکی نیستند و به بیمارستان مراجعه کرده اند، برای درمان مصدومان ترافیکی هزینه کنیم.

دکتر میرهاشمی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به تاخیر بیمه های تجاری در پرداخت مطالبات مربوط به درمان مصدومان ترافیکی و مشکلات ایجاد شده در این حوزه، گفت: از آغاز طرح تحول نظام سلامت به استناد ماده 92 قانون برنامه چهارم توسعه و بند ب ماده 37 قانون برنامه توسعه پنجم، قرار بود بیمه های تجاری 10 درصد از حق بیمه شخص ثالث را که از افراد دریافت می کنند، به حساب وزارت بهداشت واریز کنند.

بر این اساس وزارت بهداشت هم به استناد این قانون، دستورالعملی را مبنی بر اینکه کلیه اورژانس های کشور اعم از بیمارستان های دولتی و خصوصی موظفند مصدومان حوادث ترافیکی را به رایگان درمان کنند، ابلاغ کرد.

وی افزود: بنابراین با ابلاغ این دستورالعمل تکلیف بیمارستان های دولتی اعم از درمانی و آموزشی مشخص بود و تحت پوشش سیستم دانشگاه های علوم پزشکی کشور این خدمات را ارائه می دادند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

"بیمه های تجاری"، چالشی دیگر در نظام درمانی کشور

"بیمه های تجاری"، چالشی دیگر در نظام درمانی کشور