مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 اسفند 1396 ساعت 06:262018-02-22بين الملل

بهنام دارابی جرایم ناشی از نفرت مذهبی


جرم ناشی از نفرت مفهومی اجتماعی است که در اوایل دهه 90 میلادی به کار برده شد و مصادیق فراوان در کشورهای مختلف یافته است.

- چکیده جرم ناشی از نفرت مفهومی اجتماعی است که در اوایل دهه 90 میلادی به کار برده شد و مصادیق فراوان در کشورهای مختلف یافته است.

این مفهوم آن دسته از جرایمی را شامل می شود که براساس نفرت موجود نسبت به دسته ای از افراد جامعه، بنابر اختلافی ایدئولوژیک یا طبیعی، با قربانی از سوی مجرم رخ می دهد.

آثار مخرب اجتماعی این گونه جرایم موجب شده است اقداماتی برای از بین بردن و مقابله با آن، به خصوص در کشورهای اروپایی و آمریکا، صورت گیرد.

با این حال، این اصطلاح در ادبیات حقوقی ایران واژه ای بیگانه است.

این مقاله پس از ارائه گزارشی از این دسته جرایم در خارج و داخل ایران، با تقسیم عوامل به سه دسته دولت، نهادهای دینی و ایدئولوژیک، و جامعه، به تبیین تأثیر هریک در ارتکاب چنین جرایمی می پردازد و با توجه به فضای چند فرهنگی ایران و قرار گرفتن در منطقه پرآشوب غرب آسیا، راهکارهایی را پیشنهاد می نماید که می ­تواند مانع از تبدیل اختلاف مذهبی و قومی به نفرت و خشونت گردد.

کلیدواژه ها: اختلاف مذهبی؛ جرم ناشی از نفرت؛ جرایم میان گروهی؛ گروه نفرت؛ جهل مقدس؛ نهاد دین و دولت نویسنده: بهنام دارابی: دانشجوی دکتری فقه و حقوق جزا دانشگاه خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهنام دارابی جرایم ناشی از نفرت مذهبی

بهنام دارابی جرایم ناشی از نفرت مذهبی