مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 اسفند 1396 ساعت 18:102018-02-21اجتماعي

مهار سونامی کمبود معلم با تربیت سالانه 30 هزار نیرو


سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: کاهش شدید نیروی انسانی در آموزش وپرورش در اثر بازنشستگی نیروها در سال های 1399 و 1404 و افزایش دانش آموزان در این سال ها سونامی است که تنها با تربیت سالانه حداقل 30 هزار معلم مهار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حسین خنیفر در نشست خبری که در حاشیه هیجدهمین اجلاس سراسری مدیران استانی پردیس ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان به میزبانی استان هرمزگان برگزار شد، اظهار کرد: کشورمان پیشینه ای 100 ساله در تربیت معلم داشته و 7 سال است این ظرفیت به صورت دانشگاهی در آمده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان با 98 واحد دانشگاهی (در قالب 64 پردیس و 34 مرکز وابسته به پردیس) در حال فعالیت است، افزود: در حال حاضر دانشگاه فرهنگیان در سراسر کشور 39 هزار دانشجو، 830 عضو هیئت علمی موظف و بیش از 8000 عضو هیئت علمی غیر موظف در 16 رشته مختلف مشغول به تحصیل و کار هستند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور خاطرنشان کرد: حرکت از معلم دانشی به سمت معلم دانشی مهارتی، اعزام اساتید به عرصه های بین المللی جهت آموزش، جذب هیئت علمی در رشته های مختلف، افزایش مراکز جهت تربیت معلم، دادن امتیازات رفاهی به دانشجویان و کارکنان، افزایش کمی و کیفی دوره های آموزشی و ضمن خدمت برای دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و معلمان، غنی سازی محتوای آموزشی، نگه داشت و حفظ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهار سونامی کمبود معلم با تربیت سالانه 30 هزار نیرو

مهار سونامی کمبود معلم با تربیت سالانه 30 هزار نیرو