مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 اسفند 1396 ساعت 15:062018-02-21اقتصادي

تنها 3 درصد از بازار جهانی گیاهان دارویی سهم ایران است


مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان جنگل ها گفت: سهم کشور ایران از تجارت جهانی گیاهان دارویی 440 میلیون دلار بوده که تنها 3 درصد از کل بازار جهانی را از آن خودکرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری فارس" استان البرز در کرج، ابوالفضل یاوری پیش از ظهر امروز در گردهمایی تبیین سیاست های اجرایی حفاظت، احیا، توسعه، بهره برداری و صادرات جنگلی و مرتعی همچنین گیاهان دارویی که در مرکز جوانشیر برگزار شد، گفت: لازم است درزمینهٔ اراضی و بیابان ها دانش خود را ارتقاء دهیم.

وی افزود: همیشه برای تولیدات گیاهان دارویی متقاضی وجود ندارد و باید توجه داشته باشیم که این محصول با سایر محصولات کشاورزی متفاوت است.

مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان جنگل ها تصریح کرد: برای داشتن مدیریتی موفق لازم است شرایط را از ابتدای تولید تا زمانی که به فروش خواهد رسید در نظر داشته باشیم.

یاوری با تأکید بر فروش محصولات و برقراری زنجیره تولید تا مصرف، بیان کرد: تولیدات نباید خام فروشی شوند و بهتر است با بسته بندی مرتب و احتساب ارزش افزوده به دست مشتری برسد.

وی به بحث صادرات اشاره کرد و یادآور شد: سهم صادرات گیاهان دارویی در کشور ما پایین است و تاکنون درزمینهٔ صادرات محصولات دارویی نتوانسته ایم خوب عمل کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنها 3 درصد از بازار جهانی گیاهان دارویی سهم ایران است

تنها 3 درصد از بازار جهانی گیاهان دارویی سهم ایران است