مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 اسفند 1396 ساعت 11:502018-02-21پزشكي

رضایت گرفتن از خانواده متوفی، مشکل ترین مرحله اهدای عضو


مسئول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: مشکل ترین مرحله برای اهدای عضو از بیمار مرگ مغزی، اخذ رضایت از خانواده متوفی است.

- رویا قهرمانی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به این که مشکل ترین مرحله برای اهدای عضو از بیمار مرگ مغزی، اخذ رضایت از خانواده متوفی است، گفت: خوشبختانه در این شاخص مهم زنجان جزو 10 استان برتر در کشور است و سال گذشته رتبه استان زنجان به لحاظ پیوند عضو رتبه هفتم بوده است.

وی ادامه داد: برای نجات بیمار نیازمند به پیوند در سطح جامعه باید نسبت به اهدای عضو فرهنگ سازی شود ضمن این که اگر برخی خانواده ها درباره مرگ مغزی و نحوه تایید آن توسط کمیسیون پزشکی اطلاع داشته باشند، خیلی راحت تر با این موضوع کنار خواهند آمد.

مسئول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: از ابتدای سال تاکنون 21 نفر از استان اهدای عضو داشته اند که این نشان از آگاهی یافتن مردم در این خصوص بوده است.

هم چنین هر بیمار در حالت عادی هفت ارگان قابل اهدا دارد و سرعت رضایت دادن خانواده تأثیر زیادی در تعداد عضو اهدایی بیمار دارد.

وی مدت زمان زندگی نباتی فرد مرگ مغزی شده را در حالت عادی 6 ساعت دانست و تصریح کرد: اگر این فرد زیر نظر پزشکان و تجهیزات پزشکی قرار بگیرد می تواند 10 روز به زندگی خود ادامه دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رضایت گرفتن از خانواده متوفی، مشکل ترین مرحله اهدای عضو

رضایت گرفتن از خانواده متوفی، مشکل ترین مرحله اهدای عضو