مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 اسفند 1396 ساعت 17:002018-02-20اقتصادي

دستگیری صیادان غیرمجاز دستاورد محسوب نمی شود


استاندار گیلان، با بیان اینکه دستگیری و برخورد قانونی با صیادان غیرمجاز دستاورد محسوب نمی شود، گفت: بایستی رویکردی پیشگیرانه داشته باشیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر مصطفی سالاری در نشست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گفت: این که با چند نفر صیاد غیرمجاز برخورد شود مهم نیست؛ مهم، ایجاد بستر لازم برای کاهش میزان صید غیرمجاز است.

وی با بیان اینکه دستگیری و برخورد قانونی با صیادان غیرمجاز دستاورد محسوب نمی شود، اظهار کرد: باید یک کار پیچیده اجتماعی صورت گیرد.

استاندار گیلان، با بیان اینکه بایستی رویکردی پیشگیرانه داشته باشیم، تصریح کرد: جنگل متعلق به مردم است و می توان با یک کار ترکیبی، به گونه ای که علاوه بر جلب رضایت مردم، هزینه دولت را نیز کاهش دهد؛ از ظرفیت مردم برای حفاظت از جنگل استفاده کرد.

سالاری ادامه داد: در حال حاضر استان های شمالی که بیشترین مساحت از جنگل های کشور را دارا می باشند، بیشترین آسیب را متحمل اند و تشکل های مردمی و موسسه های مردم نهاد در این خصوص می توانند نقش مهمی ایفا کنند.

وی با اشاره به آمار تقریبی 4 هزار نفر صیاد غیرمجاز در استان، عنوان کرد: باید این افراد شناسایی شوند و از طرق مختلف نظیر راه آموزی، برخورد بازدارنده قانونی و جایگزینی راهکار معیشتی برای آنها، اعمال نظر شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستگیری صیادان غیرمجاز دستاورد محسوب نمی شود

دستگیری صیادان غیرمجاز دستاورد محسوب نمی شود