مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 اسفند 1396 ساعت 16:302018-02-20اجتماعي

آموزش دانش آموزان راهکاری برای کاهش تلفات جانی در حوادث


معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش گفت: آموزش دانش آموزان در طرح دادرس، راهکار کاهش تلفات جانی در حوادث است.

  - ذبیح الله تاراسی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: ششمین دوره المپیاد آماده طرح دادرس (دانش آموز آماده در روزهای سخت) در شهرستان زنجان با حضور تیم های دانش آموزی نواحی یک و دو زنجان و زنجانرود در محل پایگاه امداد و نجات هلال احمر شهر زنجان برگزار شد.

این مسئول ادامه داد: طرح دادرس از جمله برنامه های مشترکی است که طبق تفاهم نامه وزارتی بین آموزش و پرورش و هلال احمر برای آموزش مهارتهای امداد و نجات مثل احیای قلبی ـ ریوی، چادرزنی، حمل مصدوم، تخلیه اضطراری و .

برای دانش آموزان پایه های هشتم دوره اول متوسطه اجرا می شود.

وی افزود: با توجه به وقوع زیاد حوادث طبیعی چون زلزله، سیل و .

در کشور ارائه آموزش های لازم به دانش آموزان یکی از راهکارهای کاهش تلفات جانی و بالا بردن روحیه و مشارکت گروهی در هنگام وقوع این گونه حوادث است.

تاراسی خاطرنشان کرد: در جامعه امروز احتمال اطلاع از وقوع خطر کم است و هر کس باید به نوعی برای مقابله با مخاطرات آمادگی داشته باشد.

در همین راستا، طرح دادرس نیز با هدف توسعه و ترویج فرهنگ خودامدادی بین دانش آموزان اجرا می شود و دانش آموزان نقش نیروهای امدادی در مدارس را ایفا می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آموزش دانش آموزان راهکاری برای کاهش تلفات جانی در حوادث

آموزش دانش آموزان راهکاری برای کاهش تلفات جانی در حوادث