مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 اسفند 1396 ساعت 15:502018-02-20فناوري

ماجرای تلگرام ویروسی چه بود؟


اخیرا نسخه ای از نرم افزار اندرویدی تلگرام در کانال ها و گروه های تلگرامی انتشار یافت که کاربران را به دانلود سرویس تماس صوتی و تصویری دعوت می کرد؛ - در حالی که مشخص شد این نسخه ها با ارسال تبلیغ خود به مخاطبان قربانی، تعداد قربانیان را گسترش می داد و به فیشینگ اقدام می کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با استفاده روزافزون از تلفن های هوشمند و متصل شدن عموم افراد جامعه به اینترنت، هر روز شاهد حضور تعداد زیادی از بدافزارها، تحت عناوین مختلف هستیم.

متاسفانه به دلیل آگاهی کم افراد نسبت به موارد امنیتی، قربانیان این بدافزارها تعداد قابل ملاحظه ای هستند؛ یکی از نمونه های این بدافزارها برنامه ای به نام سرویس تماس صوتی و تصویری تلگرام بود که اخیرا نسخه ای از آن شناسایی شده و دسترسی به آن محدود شده است.

اوایل بهمن ماه 1396، نسخه ای از نرم افزار اندرویدی تلگرام از طریق پیام های تلگرامی ناخواسته در همین نرم افزار در مقیاس گسترده در کشور انتشار یافت.

در پیام های دریافت شده، لینکی به یک وب سایت فیشینگ با دامنه و ظاهری شبیه دامنه و وب سایت تلگرام قرار داده شده بود و کاربر را تشویق به دریافت و نصب نسخه ای جدید از نرم افزار با قابلیت های بیشتر می کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای تلگرام ویروسی چه بود؟

ماجرای تلگرام ویروسی چه بود؟