مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 اسفند 1396 ساعت 08:452018-02-20بين الملل

اردوغان در تماس با پوتین: توافق نظام اسد با شبه نظامیان کرد عواقبی خواهد داشت


رییس جمهوری روسیه در تماس تلفنی با همتای ترکیه ای اش به بررسی وضعیت سوریه پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روسیا الیوم، کرملین در بیانیه ای اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه در تماسی تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکی اش درباره وضعیت سوریه و پرونده های تقویت همکاری در چارچوب نشست آستانه پرداخت.

دو طرف در جریان این تماس تلفنی همچنین بر آمادگی خود جهت هماهنگی مستحکم و قوی برای تلاش های روسیه، ترکیه و ایران به خاطر تضمین مناطق کاهش تنش و پیشبرد روند سیاسی به سمت گسترش توافقاتی که در کنفرانس گفت وگوی ملی سوریه در سوچی به آن دست یافتند، تاکید کردند.

طبق گزارش این بیانیه، پوتین و اردوغان در جریان این گفت وگوی تلفنی به بررسی وضعیت شمال غرب سوریه با توجه به عملیات نظامی ترکیه در منطقه عفرین پرداختند.

در همین راستا، یک منبع در ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که اردوغان در جریان این تماس رییس جمهوری روسیه را در جریان آخرین تحولات عملیات "شاخه زیتون" ترکیه در عفرین و تاسیس مراکز نظارتی جدید در منطقه کاهش تنش در ادلب قرار داد.

تلویزیون سی ان ان ترک نیز گزارش داد، اردوغان به همتای روس خود اظهار داشت که نظام سوریه در صورت امضای توافقنامه ای با یگان های مدافع خلق کرد علیه عملیات نظامی ترکیه با عواقبی روبه رو خواهد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اردوغان در تماس با پوتین: توافق نظام اسد با شبه نظامیان کرد عواقبی خواهد داشت

اردوغان در تماس با پوتین: توافق نظام اسد با شبه نظامیان کرد عواقبی خواهد داشت