مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 بهمن 1396 ساعت 12:052018-02-19اقتصادي

خطر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان برای صنعت دامپروری استان سمنان


مدیرکل دامپزشکی استان سمنان از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان خطری برای اقتصاد 5هزار میلیارد تومانی دامپروری در استان نام برد و گفت: بعد از شناسایی و مهار یک کانون این بیماری در مومن آباد سرخه در 27 دی ماه امسال، - دیگر سویه جدیدی از این بیماری خطرناک در استان سمنان مشاهده نشده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد سعیدی در جمع خبرنگاران از حیات وحش به عنوان عامل شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نام برد و اظهار کرد: استان سمنان به واسطه وجود برخی منابع آبی و استخرهای متعدد و همچنین قرار گرفتن در مسیر کوچ پرندگان،جاذبه زیادی برای مرغ ها و پرندگان آبزی و کنار آبزی دارد به طوری که در مواردی مشاهده شده که برخی از این پرندگان در این مناطق مانده و زمستان گردی خود را در همین مناطق سپری می کنند لذا مناطقی از استان مستعد بروز و شیوع برخی بیماری های مشترک است.

وی از پایش مداوم زیستگاه های استان از سوی دستگاه های ذی ربط خبرداد و افزود: خوشبختانه امسال جز در یک مورد که آن هم به سرعت کانون بیماری شناسایی و مهار شد، شاهد شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان نبوده ایم.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با بیان اینکه تلفات استان در این بیماری تنها محدود به حیات وحش و مرغ های بومی بوده افزود: این بیماری در سال جاری به هیچ عنوان به مرغداری های استان س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان برای صنعت دامپروری استان سمنان

خطر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان برای صنعت دامپروری استان سمنان