مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 بهمن 1396 ساعت 17:102018-02-18سياسي

بیانیه ستاد حقوق بشر درباره حوادث خشونت بار در آمریکا


ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه ای درباره حوادث خشونت بار در ایالات متحده آمریکا، خواستار تعیین گزارشگر ویژه برای وضعیت حقوق بشر در این کشور و بازدید این گزارشگر ویژه از اشکال معاصر نژادپرستی و تبعیض نژادی در آمریکا شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، متن این بیاینه به شرح ذیل است: بسم الله الرحمن الرحیم انتشار خبر قتل عامِ دانش آموزان یک مدرسه در ایالت فلوریدای آمریکا، باعث بهت و حیرت جهانی شده است و البته از آن مهّم تر، ماهیت این حادثه است .

اگر چه خشونت و قتل، یک بیماری مزمن در جامعه آمریکایی ( و بلکه تا حدّی سایر جوامع غربی) می باشد، امّا قتل عامِ فوق الذکر گویای تولّد تروریسم جدیدی است که مبتنی بر نژادپرستی و زورمداری می باشد و مانند سایر نحله های تروریستی تولید یا سفارش شده توسط آمریکا، در امر خشونت بی حدّ و مرز است.

بدون شک، رییس جمهور آمریکا و باند سیاسی همراه او باید مسئولیت ظهور این پدیده خطرناک را به عهده بگیرند و در مقابل ملّت خود و جهان پاسخگو باشند.

ایدئولوژی منحط تبعیض مدارانه، نژادپرستانه و زورمدارانه آمریکا، هم اکنون دارای سرشاخه های اروپایی و عناصر وابسته منطقه ای است، بنابراین تهدید موجود، منحصر به جامعه آمریکا نمی باشد بلکه برای صلح، امنیت،آزادی و شکوفاییِ جهانی باید خطر مهّم محسوب شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیانیه ستاد حقوق بشر درباره حوادث خشونت بار در آمریکا

بیانیه ستاد حقوق بشر درباره حوادث خشونت بار در آمریکا