مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 بهمن 1396 ساعت 15:352018-02-18اقتصادي

کمبود تولید برق داریم/برای تامین برق خوزستان با محدودیت مواجهیم


معاون وزیر نیرو با بیان این که 2هزار و 300 مگاوات کمبود تولید برق داریم، گفت: برای تامین برق خوزستان از شبکه سراسری با محدودیت مواجه هستیم و فقط می توانیم 3300 مگاوات تامین کنیم و اگر این توان را افزایش دهیم شبکه کشور دچار مشکل می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، همایون حائری در جلسه ای که به منظور بررسی وضعیت صنعت برق خوزستان و آمادگی برای تابستان 97، امروز 29 بهمن ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: از اقدامات بسیار خوب انجام شده در خصوص آمادگی استان برای مقابله با مشکلات احتمالی در شبکه برق همزمان با وقوع پدیده ریزگردها تشکر می کنم.

وی با بیان این که سهم تولید نیروگاه های آبی در تولید شبکه برق کشور بسیار بالا است، افزود: شرایطی که در حال حاضر ناشی از خشکسالی بر روی شبکه برق پیش آمده است، با توجه به سهم بالای تولید نیروگاه های آبی در تولید شبکه برق کشور است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی تصریح کرد: در حال حاضر حدود 4هزار مگاوات کمبود تولید از واحدهای برق آبی در کشور داریم و این کمبود تولید تاثیر بسیاری بر روی شبکه برق دارد.

پیک مصرف در سال گذشته 55هزار و 443مگاوات بود و این به معنای آن است که ظرفیتی برقی که سال گذشته در اختیار مردم قرار گرفت 55 هزار و 443 مگاوات بود که از این میزان حدود 4هزار مگاوات آن را امسال باید کم کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود تولید برق داریم/برای تامین برق خوزستان با محدودیت مواجهیم

کمبود تولید برق داریم/برای تامین برق خوزستان با محدودیت مواجهیم