مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 بهمن 1396 ساعت 13:562018-02-18اقتصادي

عروس بافت‎های تاریخی گرگان در معرض نابودی


بازارچه قدیمی که در مرکز اصلی شهر گرگان واقع شده حالا دیگر مثل گذشته به گفته بازاریان نعلبندان رونق ندارد و هیچ اقدامی از سوی مسؤولان برای احیاء و افزایش رونق این بازار انجام نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از" از گرگان، در مرکز گرگان و در کنار مسجد جامع این شهر بازار اصلی (محله نعلبندان) قرار دارد، کمتر شهروند گرگانی است که مسیرش به نعلبندان بازار قدیمی و تاریخی شهر باز نشده باشد، بازاری که در مرکز شهر گرگان قرار دارد و در کنار مسجد جامع تاریخی از دوره سلجوقیان برای گردشگران یک پکیج کامل گردشگری را ایجاد کرده است.

نعلبندان بازاری که در گذشته محل تجارت کشاورزان بوده امروز به یک بازارچه مدرن‎تر و محلی برای فروش انواع مختلف اجناس به ویژه تره‎ و بار، میوه و سبزی تبدیل شده است.

گرچه بافت ‎تاریخی گرگان به‎عنوان قدیمی‎ترین بافت تاریخی ثبت شده کشور در سال 1310 خورشیدی به شماره 41 در فهرست آثار ملی قرار گرفته ولی به دلیل بی‎توجهی مسوولان وسعت 200 هکتاری آن به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است و سایه این فرسایش آثار باستانی و تاریخی بر سر نعلبندان و مسجد جامع شهر گرگان نیز افتاده است، به‎گونه‎ای که دیگر از سنگ فرش ها و درب‎های چوبی دوره قاجار این بازار خبری نیست و تقریبا سقف‎های سفالی و چنارهای بزرگ این بازار نابود شده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عروس بافت‎های تاریخی گرگان در معرض نابودی

عروس بافت‎های تاریخی گرگان در معرض نابودی