مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 بهمن 1396 ساعت 09:352018-02-17سياسي

شش دانگ یک صدا


امید ما هم چنان سلامتی و بازگشت استاد به صحنه است و مجری رادیو بگوید شنوندگان عزیز، این صدای استاد محمدرضا شجریان است که می شنوید باشد که همیشه بشنویم آرام مثل شانه های پدر و شش دانگ.

- .

عصر ایران؛ روح الله صالحی- توی هر خانه می شد یک ضبط صوت تک کاست توشیبا پیدا کرد که غروب ها ایوان خانه را با چهار باطری بزرگ پر می کرد از خش خش رادیو که تمام غربت جنگ و بمباران را از چشم گوینده اش می دیدیم که حتی شاد ترین خبرها را هم توی زهر مار حل می کرد و می انداخت توی طعم طالبی که دلتنگی ها جمعه اش ترانه های درخواستی بود.

ظهرهای کشدار مرداد بالش را می گذاشتم روی ضبط تا بقیه خوابشان از سر نپرد ومی افتادیم توی صدای خواننده که می خواند: (یاد ایامی که درگلشن صفایی داشتیم ) و هیچ نمی فهمیدیم مگر خون و آژیر قرمز، صفا دارد؟ته همه صفای دوره ما آبتنی توی حوض آب وسط حیاط یا منتظر می ماندیم موشکی، بمبی بیاد و خانه ای خراب شود به هوای حصیرهای تیرک های سقف و ساختن بادبادک برای شکستن قلنج گرما و بادهای شهریور.

یاد ایامی نداشتیم اما لابه لای صدا چیزی بود که پاتن صدای مجری رادیو بود حسی از خنکی آب که روی پوستمان می لغزید چیزی شبیه ملسی پره خیسانده زردآلو که از یخچال کش می رفتیم و مزه اش تا خود افتادن آفتاب لای دندان ها گیر می کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شش دانگ یک صدا

شش دانگ یک صدا