مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 بهمن 1396 ساعت 09:002018-02-17دانش

تولید لباس های هوشمند با نانوالیافی که قادر به ذخیره سازی گرما در خود است


پژوهشگران دانشگاه شیراز با اضافه کردن نانو ذرات اکسید فلزی به الیاف پلیمری، موفق به تولید نانو کامپوزیت های هوشمندی شده اند که قادر به ذخیره سازی انرژی در خود است که تنها با تغییرات دمایی نزدیک به دمای محیط، - آن را آزاد می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مواد تغییر فاز دهنده، جزیی از انرژی های تجدیدپذیر محسوب می شوند؛ چرا که این مواد انرژی گرمایی را به صورت گرمای "نهان ذوب" در خود ذخیره کرده و از فاز جامد به مایع تبدیل می شوند و در نهایت با تغییرات دمایی (تغییر فاز از مایع به جامد)، این گرما را آزاد می کنند.

به دلیل اهمیت این مواد، محققان دانشگاه شیراز با اضافه کردن نانو ذرات اکسید فلزی به الیاف پلیمری، نانو الیاف هوشمندی را برای ذخیره سازی گرما تولید کردند.

مهندس سید ایمان گلستانه از محققان این طرح، تولید نانوکامپوزیت های هوشمند را از اهداف اجرای این طرح معرفی کرد و یادآور شد: با استفاده از این نانو کامپوزیت ها می توان گام بلندی در زمینه ذخیره و انتقال انرژی برداشت.

وی با بیان اینکه در ساخت این نانوکامپوزیت ها از مواد تغییر فاز دهنده و نانو ذرات اکسید فلزی استفاده شد، خاطر نشان کرد: از نظر کاربردی آن دسته از کامپوزیت های حاوی مواد تغییردهنده فاز مطلوب هستند که علاوه بر دارا بودن دامنه تغییر دمایی گسترده و گرمای نهان بالا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید لباس های هوشمند با نانوالیافی که قادر به ذخیره سازی گرما در خود است

تولید لباس های هوشمند با نانوالیافی که قادر به ذخیره سازی گرما در خود است