مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 بهمن 1396 ساعت 08:552018-02-17فرهنگي

روایت دکان های "خون فروشی" که تخته شد...


"دایره مینا"، فیلمی که وضعیت سلامت ایرانیان در دهه 50 را روایت می کند؛ روایتی از خون گیری و خون فروشی، روایتی از خریدن خون بینوایان با قیمتی اندک و فروش آن به بیماران نیازمند به قیمتی گزاف؛ - "دایره مینا"، فیلمی که وضعیت سلامت ایرانیان در دهه 50 را روایت می کند؛ روایتی از خون گیری و خون فروشی، روایتی از خریدن خون بینوایان با قیمتی اندک و فروش آن به بیماران نیازمند به قیمتی گزاف؛ روایتی از واقعیت های انتقال خون ایران در 40 سال پیش.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شاید این فیلم اولین گام فرهنگی بود که زمزمه اهدای خون داوطلبانه را در ذهن ایرانیان به صدا درآورد و آغازی شد برای ادامه مسیر تحولی اهدای خون.

فیلمی که با سفارش فریدون علا، پسر نخست وزیر وقت و بنیان گذار سازمان انتقال خون، به داریوش مهرجویی ساخته شد و در همان سال ها کمکی شد برای فرهنگسازی در راستای ایجاد تحول در اهدای خون داوطلبانه، تحولی که از سوی فریدون علا آغاز شد و تاکنون هم ادامه دارد.

فریدون علا در مدرسه میلتن آکادمی در نزدیکی بوستن آمریکا دیپلم متوسطه را دریافت کرد و سپس به عنوان دانشجوی دوره لیسانس در رشته تاریخ وارد دانشگاه هاروارد شد.

او در سال 1331 فارغ التحصیل شد، اما تا سال بعد آنجا ماند و تصمیم گرفت، طب بخواند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت دکان های "خون فروشی" که تخته شد...

روایت دکان های "خون فروشی" که تخته شد...